Obec Oudoleň
česky english deutsch

Výlet do Technického muzea v Brně

10.12.2015

Koho zajímá technika, zcela jistě by si neměl nechat ujít návštěvu Technického muzea v Brně. My jsme se tam vydali před Vánocemi se žáky 4. a 5. ročníku, a protože jsou to samí kluci, nevadilo jim, že jsme v muzeu strávili celý den. K většině expozic jsme měli zajištěný výklad průvodce. Ale nebyly to jen technické vynálezy, co nás v muzeu čekalo, velmi zajímavá byla i výstava o 1. světové válce. Dagmar Losenická

VYČERPÁVAJÍCÍ INFORMACE O VÝLETĚ:
Ve středu 9. 12. 2015 v 5.35 hodin se pro mě stavil pan Stehno s Pepou a jeli jsme pro paní učitelku Sobotkovou a pak na vlakové nádraží v Přibyslavi. Sraz jsme měli v 6.05. Jela 4. a 5. třída + 2 paní učitelky. V 6.16 h. jsme nasedli do rychlíku a už jsme frčeli. V 7.35 h. jsme přijeli do Brna - Královo Pole. Každý jsme si koupili mandle nebo oříšky. Já si koupil mandle s jogurtovou polevou. Paní ředitelka se šla kouknout, kudy půjdeme. Pak jsme vyrazili do technického muzea. Byla to obrovská budova. Otevírali až v 9.00 h., ale my jsme přišli v 8.45 h., takže jsme chvíli čekali. Přišli jsme tam první. Svlékli jsme si bundy a vzal si nás pan průvodce Ing. Ivo Hemela. Šli jsme do uličky řemesel. Byla tam tato řemesla: OBCHODNÍK - ten měl obchod koloniál, ŠVEC, OBUV BAŤA, ZÁMEČNÍK, HOSPODA, PRAŽÍRNA. O všem nám vyprávěl.
Pak si nás vzal pan průvodce Ing. Radomír Jurásek. Vzal nás do technické herny. Tam jsme si zkusili, jaké je dorozumívání ve skalách, zjistili jsme, jaký den v týdnu jsme se narodili (JÁ - NEDĚLE - KDO SE NARODÍ V NEDĚLI JE ŠŤASTNÝ), dále, že dvojkužel nejezdí dolů, ale nahoru atd. Pak nám ještě ukazoval něco o včelách - život, stavba těla... Chvíli jsme tam ještě strávili. Pak pán na chvíli odešel, ale pak zas přišel. Potom nám ukazoval něco o době kamenné: NEJSTARŠÍ NÁSTROJE - DÝKY, SEKEROMLATY, NOŽÍKY, PILNÍKY... Potom jsme se koukli na modely aut (traktory, limuzíny, pohřební auta, závodní auta, atd.) Dále jsme například viděli nebo slyšeli něco o VELKO-MORAVSKÉ ŘÍŠI. Pak nám pán ukazoval o kultuře nevidomých: JAK SE DOROZUMÍVAJÍ, JAK SE POHYBUJÍ V PROVOZU, ŽE MAJÍ HŮLKY A BRÝLE, JAK SE CVIČÍ PSI, KTEŘÍ POMÁHAJÍ NEVIDOMÝM atd.
Potom si nás vzal průvodce Mgr. Miroslav Havelka. Říkal nám, kdo vytvořil první parní stroj (ANO, ANO byl to James Watt). Dále nám pouštěl tyto parní stroje: JEDNOVÁLCOVÝ PARNÍ STROJ SE ŠOUPÁTKOVÝM ROZVODEM, STOJATÝ PARNÍ STROJ SE STEPHENSOVÝM ROZVODEM, PARNÍ LOKOMOBILA, VODNÍ KOLO, KTERÉ POHÁNĚLO VŠECHNY STROJE, PARNÍ STROJ, KTERÝ POHÁNĚL CELOU TOVÁRNU, PARNÍ ČERPADLO.
Potom (už sami) jsme šli na výstavu o 1. světové válce a tam bylo: DĚLA, PLYNOVÉ MASKY, PERISKOPY, HŘBITOV, ZÁKOPY (1. světové válce se před 2. světovou válkou říkalo "zákopová válka" a "velká válka"). Všechno to začalo atentátem na Františka Ferdinanda. Za jeden den zemřelo ve Francii celkem 36 000 vojáků.
Nakonec jsme se koukli na různá panoráma Betléma. Něco jsme si koupili a v 15.45 h. jsme odcházeli z muzea na vlakové nádraží. Vlak měl zpoždění cca 15 minut. Asi v 18 h. jsme přijeli do Přibyslavi. Zpátky jsme vezli Pepu a paní učitelku. BYLO TO MOC PĚKNÉ!!! Štěpán Z., 5. r.

Anketa

Mají mít velké obchody o všech svátcích otevřeno či zavřeno?

Historie anket

Náhodné foto

Červený kříž

Počasí

Novinky e-mailem

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zjistit více